Laťka Jitřní dospěla – je jí 18 let

V úterý 17.2.2015 proběhla na ZŠ Jitřní největší sportovní akce školy – závod ve skoku do výšky Laťka Jitřní. Ta se konala už po 18! Laťka Jitřní je tak nestarší, pravidelně se opakující, akcí školy Jitřní.

Letošní jubilejní ročník přilákal do našich tělocvičen takřka 200 závodníků ze 7 škol. Ti soutěžili v 5 věkových kategoriích, samostatně děvčata a samostatně chlapci. Výbornou sportovní kulisu tvořili ostatní žáci i rodiče závodníků. To atlety vybičovalo k vynikajícím výkonům i vzájemné podpoře.

sportovní škola Jitřní, skok vysoký - Laťka Jitřní

Za povšimnutí stojí především výkon Nikoly Moroze, který už ve 2. třídě skočil neskutečných 119 cm! Takovou výšku překonávají až žáci tak na II. stupni – tedy o nějakých 5 let starší. Svým výkonem těsně minul (o jediný 1 cm) rekord závodu, který čeká na své překonání už 11 let. Úžasného výkonu Nikola dosáhl za velké podpory diváků a taky díky vzájemnému hecování finalistů závodu. Opravdu, klobouk dolů před takovým to výkonem i krásným sportovním chováním. Nikola má můj obrovský obdiv i uznání.

sportovní škola Jitřní, skok vysoký, Laťka Jitřní

Krásné výkony jsme viděli i u děvčat. Např. Danče Kotkové ze 7. třídy se podařilo překonat laťku vysokou 142 cm, což je velmi kvalitní výkon.

 

Pěkný byl i souboj nejstarších chlapců, kde výkonem 160 cm zvítězil Tonda Tran z 9. třídy. Ten o svém sportovním úspěchu řekl:

Na Laťku jsem se těšil už od začátku února. S atletikou jsem skončil před půl rokem, a proto jsem si moc nevěřil. Přemýšlel jsem, jestli to zvládnu.

V den závodu jsem byl tak nervózní, že jsem se ani nerozcvičil. Byl jsem rád, že můžu skákat s kamarády, protože mě vždycky dokážou podpořit, hlavně Michal Vacek a Dan Šašek.

Nevěřil jsem, že zvítězím. Soupeři byli vysocí a skákali dobře. Ve výšce 135 cm jsem málem vypadl, skočil jsem až na třetí pokus. Ve 150 cm jsem se cítil špatně, myslel jsem, že už končím.

Nakonec jsem dal i těch 160 cm, svůj osobní rekord a zvítězil jsem. Byl jsem velmi unavený, ale moc spokojený, že jsem to zvládl.

skok vysoký - Laťka Jitřní, ZŠ Jitřní, sportovní ZŠ Praha

Specifickou kategorii tvořili i naši prvňáčci. Pěkné výkony závodníků zde podpořili i skoro všichni jejich rodiče. Možná i proto Eliška Jarošová o 1 cm překonala dosavadní rekord a vytvořila nový výkonem 96 cm! To je v 1. třídě opět nádherný úspěch. Gratuluji.

Laťka Jitřní, škola Jitřní, sportovní ZŠ Praha

 

Kompletní výsledkovou listinu, historické tabulky i nějaké fotografie a videa ze závodu najdeš na stránkách závodu.

 

[výsledky]           [foto + video]

 

skok vysoký - Laťka Jitřní, ZŠ Jitřní, sportovní škola Praha

 

Rekapitulace závodu:

  • 179 závodníků
  • zastoupení 7 škol (původně 9, ale 2 školy pro nemocnost závod odřekly)
  • 10 kategorií, z toho 8 soutěžních a 2 doplňkové jen pro prvňáZŠ Jitřní, 30 let sportovních tříd na Jitřníčky z Jitřní
  • zisk medailí (jen „soutěžní“ kategorie):
    • ZŠ Jitřní: 6 zlatých, 4 stříbrné, 4 bronzové
    • ZŠ Filosofská: 2 zlaté, 1 stříbrná, 1 bronzová
    • ZŠ Nedvědovo nám.: 1 stříbrná, 1 bronzová
    • ZŠ Jílovská: 1 stříbrná
    • ZŠ Školní: 1 stříbrná
    • ZŠ Křesomyslova: 2 bronzové

Laťka Jitřní, ZŠ Jitřní, sportovní škola Praha

Děkuji rodičům a spolužákům, kteří přišli podpořit své závodníky. Právě publikum na Jitřní umí vytvořit báječnou sportovní kulisu, která dokonale motivuje atlety k výkonům na hranici možností. Jsem opravdu rád, že Laťka Jitřní má takovýto zvuk a úroveň.

Mé poděkování patří i atletickému oddílu Slavia Praha za zapůjčení ukazatelů výkonů, hodným rodičům i učitelům, kteří upekli něco na zub a vůbec všem, kteří při organizaci této velké sportovní akce pomáhali. Úplně největší poděkování patří závodníkům za jejich krásné výkony.

David Gajdošík, organizátor Laťky Jitřní

 

sportovní třídy ZŠ Jitřní, Laťka Jitřní

Atletika je Jitřní – to ví přece každý.

Sportovní rozšíření na Jitřní budujeme od roku 1985, tedy už 30 let.